Пошук

Loading

Теоретична сторінка

Учитель, проектуючи навчально-виховний процес, мусить знаходити відповіді не лише на запитання «Що засвоїли учні?», але й на не менш актуальне – «Як працюють учні для того, щоб досягти відповідних результатів навчання?», тобто слід передбачати та аналізувати і результати діяльності учнів, і саму діяльність.
Професор П. М. Щербань у книзі "Прикладна педагогіка"  подає цікаві дані щодо порівняння ефективності різних способів навчання у вигляді "Піраміди пізнання".
У відсотках поданий приблизний обсяг засвоєння навчального матеріалу. Піраміда свідчить, що чим більший ступінь участі тих, хто навчається, в процесі пізнання, тим більше інформації та навичок вони засвоюють.



Проведення уроку за умов використання інтерактивних методів навчання, сучасних технік інтерактивного навчання, має багато спільного з проведенням тренінгів. Тому вчителеві не завадить хоча б коротко ознайомитись з тренінговими методиками та визначити для себе можливості застосування їх елементів на уроках і позаурочній навчально-виховній діяльності.



Тренінг та його атрибути

Слово «тренінг» походить від англійського «tо trаіn», що означає «навчати, тренувати, дресирувати». Тренінг – це одночасно:спеціальна технологія, яка допомагає краще зрозуміти та усвідомити власний світ, зробити своє життя успішним;
Тренінг дає не лише специфічні знання та навички з окресленої проблематики, а й допомагає змінити  неконструктивне ставлення до них людей на ефективну модель співробітництва